tirsdag 2. september 2008

Blogg fra Ilula

En av stifterne av Gaiabarna, Mette Grøsland, har i en periode bodd i Ilula og jobbet for IOP. Nå kan vi her hjemme få ta del i tankene hun gjorde seg underveis i oppholdet. Grøsland skriver innledningsvis i sin blogg:

"Jeg heter Mette Grøsland. I Norge jobber jeg som grafisk designer i Fovea og var med å startet GaiaBarna. For tiden har jeg permisjon fra jobben og har flyttet ned til Ilula i regionen Iringa i Tanzania. Her vil skolen som GaiaBarna støtter bygges. Jeg er her nede for å følge denne prosessen og i tillegg jobbe med andre program som Ilula Orphan Program (IOP) har. Jeg vil jevnlig blogge på nettsidene til GaiaBarna om byggeprosessen av skolen, ting jeg opplever her nede, inntrykkene jeg får og menneskene jeg møter."

Mette Grøsland omgitt av glade IOP-jenter. Mette bodde og jobbet i Ilula over en lengre periode. Hun kom hjem i sommer. (Foto: Mette Grøsland)

Les mer! Bloggen til Mette Grøsland.